ЗНИЖКА 10% НА БУДЬ-ЯКИЙ МАЙСТЕР-КЛАС АБО ТРЕНІНГ ПРИ РЕЄСТРАЦІЇ НА САЙТІ
Лора Василевич
Батьки і діти

Як правильно робити зауваження, як критикувати, щоб не травмувати дитину?

- Допоможіть розібратися, що відбувається з дитиною, синові 12 років - став агресивним, свариться, робить все на зло.

- А ви як думаєте?- питаю батьків.

- Напевно перехідний вік, не має сил, допоможіть.

- А як ви спілкуєтеся зі своєю дитиною?

-Нормально, відповідають хором мама і тато,
- стараємось ні в чому не відмоляти, але бажаних результатів немає.
      В ході бесіди я чую деструктивні репліки, критику при зверненні до дитини: «включай мізки», «це не твої оцінки, ти знаєш краще», «ти приколюєшся?», «У тебе мізки як у рибки», «ну коли ти почнеш думати перш ніж щось зробити?»,«ну ось за що не візьметься-все псує »,«ой ну тюхтій, куди йому перше місце на змаганнях?»

    У мене самої від таких наїздів голова в шию втягнулася, рівно як і у хлопчика. Його природньою реакцією при такому спілкуванні є бажання захищатися, що він і робить доволі агресивно! Образливі слова, які сиплються з вуст найближчих людей, залишаються жити в тілі дитини, проявляючись в опущених плечах, беземоційному погляді, напрузі в тілі, болячках. А також  в манері поведінки: невпевненості, скритності, уразливості, бажанні помститися.

Так як же робити зауваження, як критикувати, щоб не травмувати дитину?

Правильна критика має вигляд бутерброда.

✔ Спочатку ви відзначаєте те, що у дитини виходить добре, то, в чому він вже молодець.

✔ Потім ви говорите, які його дії можна поліпшити або виправити. Говоріть саме про дії, але не про саму дитину як про особистість.

✔ Нарешті, ви висловлюєте надію на те, що наступного разу у нього все вийде набагато краще, тобто ви даєте йому впевненість, що в майбутньому все буде добре і правильно.

      Серединка цього бутерброда може виглядати і інакше: якщо підходити з позицій коуча, ви можете не розповідати дитині, як і що можна поліпшити, а запитати у нього - як він думає сам, чому результат не дуже хороший, як можна було зробити інакше, як він буде діяти в наступний раз, щоб вийшло по-іншому.
     Щоб така бутербродна форма зворотного зв'язку стала звичкою, цю вправу вам доведеться виконувати все життя, причому не тільки в родині. Така триетапна техніка: спочатку похвала, потім - спокійне обговорення і, нарешті, надія на краще - допомагає спрямувати розмову в конструктивне русло. Коли людина не чує претензій і докорів, вона не відчуває потреби захищатися. У доброзичливій атмосфері він розслабляється і адекватніше сприймає інформацію і в результаті може діяти більш ефективно.
   
     Якщо ситуація дуже загострилася і самі ви не справляєтеся, запрошую вас на індивідуальну консультацію. Тел / viber +38099 269 2621 дитячий і сімейний психолог Лора Василевич.

You have no rights to post comments